Twist and shout and twist again...

Snackade med en jurist idag, om hur det egentligen går till när man blir kallad till en rättegång. Fick ett väldigt skönt besked att om man inte har blivit skriftligen kallad från tingsrätten, så spelar det ingen roll vad någon säger. Han sa också att det är väldigt ovanligt att man får en kallelse hem i brevlådan dagen innan... Man kan ju ana vart det här är på väg.

Det första jag ser när jag sätter foten innanför ytterdörren, är ett brev från tingsrätten. Det har tydligen blivit min grej att råka ut för saker som inte tillhör vanligheterna. Så imorrn klockan 11:00 ska jag infinna mig som vittne och då möta kunden från fem år sen, samt skumraskjuristerna.

Jag kanske ska passa på att fråga skumraskjuristerna vad de egentligen ville när de ringde...?

Kan man pleada nåt amerikanskt admanment och slippa det här?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0