Tingsfelen

Vittnesmålet är lämnat, så nu är det över! För den här gången i alla fall. Men om jag känner mitt liv rätt, så har vi inte hört det sista om det här än...

Det gick i stort sett till precis som jag hade trott att det skulle göra. Deras jurist var hal som en ål, så han ställde väldigt korta, men kryptiska frågor. Kundens frågor var väldigt känsloladdade och innehöll antingen en gnutta ilska, en skätt sorg eller lite av både och.

Vid ett tillfälle hamnade jag i ett läge, där Tingsrätten påpekade att jag redan hade besvarat en fråga från företagets jurist och jag fick en liknande fråga från kunden, fast som var vinklad åt motsatt håll. Då sa jag kort och gott att Tingsrätten hade fel och de köpte det. Tingsrätten heter därför numera Tingsfelen... 

Det känns ändå skönt att just den här biten är avklarad och jag tror att även kunden tyckte att det var skönt att få höra att jag inte var någon genomrutten typ som hade gjort det här på eget bevåg. Förhöret avslutades med att jag gick fram till henne och gav henne en kram.

Stay tuned!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0