This whole courtroom's out of order!

Jag har ju tidigare konstaterat att mitt liv är som en såpopera. Just precis när allt verkar hur lugnt och fint som helst, så kommer värsta twisten och allt kastas omkull.

Så nu var det dags igen...

För ungefär fem år sedan, innan jag började på mitt nuvarande jobb, så jobbade jag på ett företag med att sälja hemsidor till företag. Jag tror att jag jobbade där i ungefär tre dagar, kände att det inte riktigt passade mig och slutade. Har ju inte tänkt speciellt mycket mer på det sen dess...

I mitten på förra veckan, så fick jag ett samtal från en herre i Örebro. Han driver en förening som nu ska stämma företaget som jag jobbade på i tre dagar för fem år sen. Är ni med så långt...? För det är knappt jag. Dessutom så jobbar han som polis, men detta gör han helt ideellt. För att få lite extra krydda på saker och ting liksom...
Han frågar då om jag kan ställa upp och vittna om hur jag upplevde min korta tid på företaget. Innan jag knappt har hunnit reflektera över det här, har jag sagt ja.

Nu börjar allt det roliga...

Inom loppet av nån dag, har jag:

- Fått ett sms från en av kunderna jag pratade med när jag jobbade där. Hon ville diskutera vad som hänt under vårt samtal.

- Jag har tydligen blivit kallad till Stockholms Tingsrätt för att vittna åt samma kund, fast det har jag inte fått veta från Tingsrätten, utan från herren i Örebro.

- Jag har ett antal missade samtal från en juristfirma i Göteborg, som tydligen representerar företaget som jag jobbade på. När jag berättade det för herren från Örebro, så fick jag höra att detta var extremt ovanligt och att jag borde ringa upp dem och spela in samtalet, då de tydligen kan köra med en del fula knep och det kan handla om att de försöker påverka mitt vittnesmål, vilket skulle vara extreeeemt olagligt!

Och allt handlar om nånting som hände under tre dagar för fem år sen...

Jag kommer ju knappt ihåg vad som hände förra helgen!

Så... är det någon som vet hur man spelar in ett samtal från en iPhone?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0