De små detaljerna

Jag är en kille som lägger märke till detaljer. Det behöver inte nödvändigtvis vara viktiga detaljer, utan snarare så är det oftast precis tvärtom.

Något som jag har stört mig på ett ganska bra tag nu, är ett automatiskt meddelande som spelas upp på tunnelbanan. Om man precis som jag, är uppvuxen som ett tunnelbanebarn, så har man varit med om en del förändringar.

När man kommer inrullande med gröna linjen mot T-Centralen, så avslutas meddelandet "...Hjulsta, Akalla, samt till pendeltåg". Det som stör mig något fruktansvärt, är att tidigare så avslutades meddelandet med "Hjulsta, Akalla, samt till pendeltåg och bussar". Man skulle ju lätt kunna tro att de har spelat in ett nytt meddelande, när de bestämde sig för att det inte längre går några bussar från Centralen, men icke! De har istället klippt bort det sista av meddelandet, vilket gör att man verkligen hör att den stackars tunnelbanetjejen inte är färdig. Det låter helt enkelt för jävligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0